Kotiuduin eilen illalla Lontoosta. Olipahan taas erittäin mukava reissu kivassa seurassa ja mielenkiintoisissa huvituksissa. Keskiviikkona Marja oli Marylebonen asemalla odottelemassa saapumistani ja siitä siirryimme hetikohta piskuiseen hotelliin joka oli ihan Hyde Parkin reunamilla. Sijainti oli loistava sekä maanalaista että muuta ajanviettoamme ajatellen ja kun siellä oli sänky, toimiva suihku sekä vedenkeitin niin muutahan emme tarvinneetkaan. Keskiviikkona iltasella matkasimme O2-areenalle Depeche Moden musiikin pariin ja sehän olikin vallan mukava tapa viettää ilta.

Torstaina aamupäivällä meillä oli tarkoitus mennä Sherlock Holmes-museoon mutta sinne oli sen verran pitkä jono kadulla kiemurtelemassa, että kuljimme Baker Streetin päähän ja tallustimme siitä edelleen Hyde Parkiin ja sen toisella laidalla sijaitsevaan National History Museumiin eli luonnontieteelliseen museoon. Siellä vietimme tovin jos toisenkin, lähinnä lääketieteellisellä osastolla. Sieltä poistuessamme käväisimme syömässä jonka jälkeen pakollinen piipahdus Harrodsilla ja lopulta aivan tyhjin käsin ilman ostoksia käppäilimme maanalaiselle ja huristelimme takaisin hotellia kohti. Perjantaina ohjelmistossa oli Sherlock Holmes-museo ja tällä kertaa aikainen lintu nappasi madon ja jonon ollessa olematon pääsimme nopeasti sisään. Siitä kerron kuitenkin lisää toisella kertaa. Museon jälkeen istuimme lounaalle ja shoppailemaan. Meillä oli tarkoitus mennä myös eläintarhaan mutta liput olivat sen verran kalliit (£25), että tyydyimme ihailemaan eläimiä ihan kadulta ja puistosta päin. Näimme kirahveja, seeproja, kaikenmaailman lintuja sekä joitain ruskeita pötkylöitä. Lähdimme muiden mukana opasta seuraten iltapäivällä aurinkoiselle Sherlock Holmes-kiertokävelylle ja vielä myöhemmin illalla Viiltäjä-Jack-kävelylle ruumiiden löytöpaikkoja katsomaan ja kauhutarinoita kuulemaan. Lauantaina ohjelmistossa oli myöhäinen aamiainen ja (valitettavasti) molempien matkat kotiin. Tässä Lontoon reissu näin pähkinänkuoressa! Ohessa muutama kuva joita muuten tuli räpsittyä harvinaisen vähän.

Välipalaa napostelimme Tower of Londonin kupeessa.

Viiltäjä-Jackin maisemista löytyi myös toimiva kaasulamppu.

Aurinkoinen lounas Embankmentilla.

Sateista puistoa.

Kauniita katunäkymiä hotellin liepeiltä.

Sherlock Holmes-museo josta kerron lisää toisella kertaa.

Nyt meillä on lämmintä +16 ja aurinkokin vähän paistelee pilvien lomasta. Sama jatkunee ensi viikon alkupuolellakin. Kivaa alkavaa viikkoa!